Aktuálně | |
Czech-english edition of The Visible Woman | 09. 07. 2007 17:16 Prezidentka .cz |
Czech-englisch edition of the publication The Visible Woman is available in electronic form. | |
Prezidentky si dávají oddychový čas | 27. 05. 2007 23:27 Prezidentka .cz |
Na tři měsíce se nyní odmlčíme, vy si zatím můžete stahovat či objednávat česko-anglickou čítanku našich nejlepších textů složenou do mozaiky zobrazující genderový rok od března 2006 do března roku 2007 očima prezidentek. | |
Nahota žen prodávající v reklamách produkty má stejný význam jako burka | 30. 04. 2007 08:57 Pavla Jonssonová |
Rozhovor s fotografkou Beth Lazroe (BL) a ředitelkou projektu In Our Faces Suzanne Formánek (SF) o pokračování jejich projektu, jenž prostřednictvím konference a výstavy na Staroměstské radnici 6-20 září 2005 otevřel debatu o významu sexuálně explicitních billboardů. | |
Normální/Abnormální | 17. 04. 2007 21:36 Pavla Jonssonová |
Rozhovor s bisexuálkou CLARE HEMMINGS (CH), která problematiku bisexuality teoreticky popsala v knize Bisexuální prostory. | |
„Nejsem feministka“ | 08. 04. 2007 09:01 Miluš Kotišová |
Dokážu i pochopit, proč se mnohé Češky uvádějí takovouto zvláštní padefinicí sama sebe. Stačí si namátkou z poslední doby vybavit jeden komentář za všechny na adresu „feministek“; autorem je v jeho případě poměrně mediálně známý komentátor pan Neff. Mně osobně zní jako pustá blábolovina jeho – snad alespoň malilinko nadnesené, vskrytu doufám - tvrzení, že „feministky“ se musí radovat nad zprávou, že varanky se mohou rozmnožovat bez samců. Roste tak podle něj „jejich“ naděje, že se obejdou do budoucna bez mužů. Pan Neff uzavírá, že v takovém světě by on rozhodně nechtěl žít. Důkazy pro své domněnky žádné nepřednesl, a ani nemůže. | |
Lysistratiny dcery | 08. 03. 2007 12:42 Kateřina Jonášová |
Herstory Osmého března je zajímavým příběhem vzepětí sil ženské populace, důkaz toho, že i žena je homo politica, že i ženy umí hřímat z pomyslných megafonů, dokáží se nadchnout pro ideály a nekompromisně se postavit za ty, které a nebo kteří tyto ideály v ostatních „zapalují“. Příběh MDŽ ukazuje ovšem i na to, jak hluboce jsme zakořeněny/i v dělení světa na mužský a ženský, jak silný je tento koncept se všemi důsledky a na kolik západů máme díky tomu zamčeny dveře k dialogu mezi rody. | |
|
|
|