Bursík k Husákovi: Policie musí ctít zákony | 20. 07. 2006 17:16 agentura gitA |
Nikoli policie, ale deník MF Dnes přistihl v uplynulých dnech policejního prezidenta Vladislava Husáka, jak při cestě automobilem výrazně překročil nejvyšší povolenou rychlost na dálnici i v obci. | |
Husák dnes oznámil, že tři měsíce nebude řídit a deseti tisíci korunami přispěje na humanitární účely. "Mohl bych zpochybňovat průkaznost zveřejněných informací. Mohl bych se odvolávat na ustanovení silničního zákona, který mi jako policistovi, je-li to nezbytně nutné k plnění úkolů, poskytuje úlevu z dodržování nejvyšší povolené rychlosti. Mohl bych tvrdit, že jsem překročil rychlost, neboť jsem si všiml, že jsem sledován a cítil jsem se ohrožen. Nic takového neudělám," uvádí ve svém dnešním tiskovém prohlášení. K Husákovu překročení rychlosti na dnešní tiskové konferenci na dotaz novináře sdělil názor předseda Strany zelených Martin Bursík. Vyjádřil se ve smyslu, že ačkoli se v hodnocení Husákova činu snaží zachovat objektivitu a odhlédnout od brutálního napadení tehdejší kandidátky SZ a současné poslankyně Kateřiny Jacques zástupcem Policie ČR (instituce, které Husák šéfuje), nenachází pro tento čin slova pochopení. A to ani po krocích, které policejní prezident učinil. “Je naprosto nepřijatelné, aby policie nectila zákony,“ dodal. Zelení podle Bursíkových slov podporují současný bodový systém a nejsou pro jeho zrušení. Také není pro to, aby byly činěny jakékoli výjimky s ohledem na funkce či cokoli jiného při odjímání bodů. Bodový systém již v prvním týdnu platnosti snížil ve srovnání z loňským stejným obdobím nehodovost (včetně úmrtnosti) na ulicích o 70 procent. Na tom nic nemění fakt, že jej občas někdo poruší podobně jako Husák. Redaktorka GITY zaznamenává denně jeho viditelné porušování kupříkladu na pražské Plzeňské ulici, v blízkosti tramvajové zastávky Bertramka. Ačkoli podle nejrůznějších statistik jsou za volantem zodpovědnější ženy než muži, což dokazuje i nižší počet jimi zaviněných nehod, i mnohé jedou občas viditelně tak, že ohrožují životy chodců a chodkyň. ----------------------- Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hl.m. Prahy. |
|
|